Fakturabetalning

På Zalando har du möjlighet att betala dina varor mot faktura. Du har 30 dagar på dig att betala din faktura, räknat från den dagen vi skickar din beställning. Vid fakturabetalning tillkommer inga extra avgifter.

Om du returnerar varor inom dessa 30 dagar behöver du inte betala för dem. Du kan då bara dra av summan för de returnerade produkterna från fakturan och endast betala för de varor som du behåller.

Om du returnerar en vara som du redan har betalat för återförs pengarna automatiskt till önskat bankkonto. Pengarna betalas tillbaka efter att vi har kontrollerat din retur på vårt lager.

Betalninginformation för din faktura:
Betalningsmottagare: Zalando SE
Bankgiro: 852-7541
Referensnummer: Ditt beställningsnummer

Uppge alltid beställningsnumret som referens i meddelandefältet. Om du betalar flera beställningar ber vi dig att göra varje betalning separat och att ange respektive beställningsnummer för varje överföring.

Så väljer du faktura som betalningssätt
För att välja fakturabetalning som betalningssätt fyller du i ditt personnummer enligt följande format: ÅÅMMDDXXXX eller ÅÅMMDD-XXXX i steg 2 i kassan.

När du skriver in ditt personnummer gör vi en automatisk kreditupplysning (oavsett om du senare genomför köpet eller inte). Det namn du har angett på din fakturaadress måste också överensstämma med det namn du har fyllt i på din leveransadress.

Följande faktorer kan påverka om fakturabetalning finns tillgänglig

  • Vi har ännu inte tagit emot full betalning för tidigare beställningar.
  • Vi använder oss av kreditupplysning för att ta ställning till vilka betalningsalternativ som kan erbjudas för varje beställning. I vissa fall erbjuder vi därför inte faktura som alternativ. Istället kan du då betala med kort eller via PayPal.

Vid varje beställning kontrollerar vi uppgifterna på nytt via vårt system som avgör vilka betalningsalternativ som ska vara tillgängliga för den specifika beställningen. Vi ber därför om förståelse för att vi inte alltid erbjuder alla betalningsalternativ. Det är många olika faktorer som spelar in och vår kundtjänst har därför tyvärr ingen möjlighet att påverka eller förutse vilka betalningsalternativ som kommer erbjudas för dig.

Om du inte har möjlighet att själv hämta ut ditt paket
Skulle du mot förmodan inte kunna hämta ut ditt paket själv, kan du be en anhörig eller vän att göra det åt dig. Denna person behöver då ta med sig både ditt och sitt eget ID till postombudet för att kunna hämta ut ditt paket.

Can’t find what you are looking for?