Betalningspåminnelse

Har du fått en betalningspåminnelse från oss? Då vill vi be dig att kontrollera följande för att säkerställa att fakturan blir avslutad så fort som möjligt:

  • När betalade du fakturan? Räkna med att det kan ta upp till fyra bankdagar innan inbetalningen registreras hos oss. Du kommer att få en bekräftelse via mejl när vi har tagit emot din inbetalning.
     
  • Angav du rätt referensnummer vid inbetalningen? Var alltid noga med att skriva in respektive beställningsnummer som referensnummer när du betalar din faktura. Om du glömde detta eller fyllde i fel beställningsnummer, ber vi dig att kontakta kundtjänst med detaljerna för din överföring (kontoinnehavare, summa, datum och angiven referens). 
     
  • Betalade du för flera beställningar med en inbetalning? Om du har betalat flera olika fakturor tillsammans är det inte säkert att vi har kunnat identifiera vilka beställningar inbetalningen avsåg. Vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst med info om detaljerna för din överföring och vilka beställningar inbetalningen avsåg, så att vi kan hjälpa dig att lösa situationen.
     
  • Har du gjort en retur? Det kan ta upp till tio arbetsdagar (mån-fre) innan vi tagit emot din retur på vårt lager. På ditt användarkonto kan du se vilka varor vi har registrerat som returnerade från dig.
     
  • Har du glömt att betala din faktura? Då ber vi dig att betala den till vårt bankgironummer här nedanför så snart som möjligt.

    Betalning sker till:
    Betalningsmottagare: Zalando SE
    Bankgiro: 852-7541
    Referensnummer: Ditt beställningsnummer

    Skriv alltid in beställningsnumret som referens i meddelandefältet. Om du betalar flera beställningar ber vi dig att göra varje betalning separat och att ange respektive beställningsnummer för varje överföring.

Can’t find what you are looking for?